مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» زیباترین جشن های هند

هندوستان به سرزمین جشن ها معروف است. مذاهب و نژادهای مختلف علت ایجاد این جشن ها و مراسم متنوع می باشد. جشن های هندی برای مردم این سرزمین از اهمیت بالایی برخوردار می باشند و تلفیق مراسم مذهبی و سنتی افسانه ها و حماسه های مردم هند را در کنار باورهای مذهبی این مردم نشان می دهد. جشن‌های مهم مذهبی و باستانی هندویان، جشن‌های مذهبی هندوها، مراسم مذهبی مسلمانان و مسیحیان و بودائیان، جشن‌های ملی هند بخش های مهم این جشن ها هستند.

هند

جشن گانش

این جشن برای خدای گانش (یکی از خدایان هندو) و مخصوص ستایش آن می باشد. گانش از معروف ترین جشن های کشورهند است،  که هرساله درشهرحیدرآباد این کشوربرگزار می شود. شکستن نارگیل و حمل مشعل نیز در این جشنواره انجام می شود. مردم هند برای این مراسم خانه ها و مغازه های خود را تزیین می کنند. این جشن جالب از روز تولد گانش شروع و در ده روز مردم بر روی مجسمه آن گل می ریزند برایش عود روشن می کنند و غذاهای متنوع به او هدیه می دهند. در غروب آخرین روز آن را به رودخانه می اندازند که اعتقاد دارند با این کار گانش به آسمان ها می رود.

هند

جشن هولی

جشن هولی یا جشن رنگ ها هر ساله در فصل بهار در کشور هند برگزار می شود. یک مراسم ملی و مذهبی است که در تمام هند تعطیل می باشد. جشن هولی جشن آغاز فصل بهار و از اعیاد مهم هندی ها است. مردم در این روز پودرها و آب های رنگی به هم پرتاب می‌کنند و به سرور و شادی می پردازند. در آخر شب ، آتش  روشن می کنند و دعا می خوانند. همه مردم از پیر و جوان تا بچه در این جشن شرکت می کنند.

هند

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ   |   روانشناس ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده